loading...
وب تخصصی هواداران بارسلونا
بازدید کنندگان محترم توجه فرمایید

 بازدید کنندگان محترم توجه فرمایید   

 

 

وب تصمیم دارد تا بزودی بخش اخبار باشگاه را حذف کند  

  

و بجای آن بخش  

  

 عکس های بارسایی و کلیپ های بارسایی را به آن اضافه کند.

به وب تخصصی هواداران بارسلونا خوش آمدید.

http://www.uploadax.com/images/64069423461437193511.jpg

کلیپ های بارسایی

جدید ترین کلیپ ها در  

 

http://8pic.ir/images/rrfql2p4bu2ofbclpsis.jpg

محمد بازدید : 44 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

درس هایی که نیمار از مسی آموخت

 

What Lionel Messi Has Taught Neymar at Barcelona 

 
 لیونل مسی و نیمار به طور بالقوه این پتانسیل را دارند که به بزرگترین زوج فوتبالی تاریخ فوتبال تبدیل شود، البته این اتفاق هنوز به طور کامل نیافتاده است اما پروژه ای است که به تدریج در حال تکمیل شدن است.
 
به نقل از بلیچرریپورت، رشد و تکامل نیمار در بارسلونا از اول حضورش در این باشگاه از تابستان گذشته، روندی تماشایی داشته است.
 
او البته زمان حضورش در سانتوز هم بازیکنی به مراتب خوب بوده است اما از زمان پیوستنش به آبی اناری های بارسلونا بسیاری از خصوصیات این بازیکن تغییر کرده است . در این میان عنصری که بیش از هر چیز در بهبود عملکرد نیمار و تغییر در نحوه بازیش تاثیر داشته است، بی شک همبازی شدن با ابر ستاره فوتبال جهان، لیونل مسی، بوده است.
 

http://fcbarcablog.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/237c2b3ceb_2014-01-11-ATLETICO-BARCELONA-01-Optimized-v1389522581.JPG

 

به آسانی می شود تاثیر شگرف ابرستاره آرژانتینی را بر هم تیمی جوانش مشاهده کرد. تاثیری که بی شک به بهبود بازی نیمار  و کامل شدنش کمک کرده است.

در ادامه نگاهی انداخته ایم به تعدادی از درس های فوتبالی که نیمار از مسی آموخته و بر بهبود بازیش تاثیر داشته است:

چگونه می شود بازی را کنترل کرد

 

How to Hold Up Play

 

زمانی که نیمار تازه قدم به نیوکمپ گذاشته بود هنوز به شیوه خاص خودش فوتبال بازی می کرد. ستاره برزیلی مستقیم بازی می کرد و همواره به دنبال این بود که توپ را به سرراست ترین شکل ممکن وارد دروازه حریفان کند.

اما از آن زمان تا کنون،بازیکن 22 ساله بارسلونا به تدریج آموخت که چگونه در بازی تعادل و آرامش داشته باشد. البته هنوز هم نیمار مستقیم بازی می کند و به طور میانگین در هر بازی سه بار دریبل می کند اما اکنون به اهمیت صبور بودن و با حوصله بازی کردن پی برده است.

در حال حاضر، دیگر دیدن اینکه نیمار توپ را به گوشه زمین ببرد و در اختیار هم تیمی هایش قرار دهد(به جای اینکه مستقیم به فکر گل زنی باشد) چندان شگفتی آور نیست. این اتفاق باعث شده است که میزان پاسکاری نیمار افزایش یابد و به خطری مهلکتر برای حریفان تبدیل شود.

در واقع، بازی در بارسلونا احتیاج دارد که بازیکن صبور باشد و متعادل بازی کند، این ویژگی ها را نیمار درابتدای ورودش به بارسا نداشت، اما اکنون پس از 6 ماه بازی در کنار لیونل مسی، به جزئی جدایی ناپذیر از بازی وی تبدیل شده است.

چگونه می شود از خود در مقابل مدافعان محافظت کرد

 

How to Protect Himself

 

تمایل زیاد نیمار برای بازی با توپ، پاهای او را همواره به یکی از هدف های اصلی مدافعان تیم های حریف تبدیل کرده و او از این اتفاق در طول دوران ورزشی اش آسیب های زیادی دیده است. البته،  بازیکنان حریف هنوز هم پاهای او را هدف قرار می دهند اما نیمار دیگر به اندازه قبل آسیب نمی بیند.

لیونل مسی که استاد فرار از تکل های بازیکنان حریف است، در مدت حضور نیمار در بارسلونا، به این بازیکن آموخته است که چگونه اسیر تکل ها و حرکات خشن مدافعان نشود و از خود در مقابل خشونت رقبا، محافظت کند.

اگر به روزهای اول حضور نیمار در بارسلونا برگردیم، در بازی های اولیه تقریبا هر بارنیمار توپ را در اختیار می گرفت، مورد هجوم بازیکنان حریف قرار می گرفت و خطای بر روی او به مسئله ای عادی بدل شده بود.

اما در شرایط فعلی، دیگر نیمار اجازه نمی دهد مدافعان حریف براحتی او را تحت تاثیر قرار دهند و هر کار می خواهند با او بکنند و این در حالی است که به طور میانگین در هر بازی 3 بار بر روی او تکل می شود. قطعا نیمار برای رسیدن به این مرحله، درس های زیادی از مسی آموخته است، کسی که همواره تمرکز اصلی مدافعان حریف بر روی اوست.

کمک به کار دفاعی تیم

 

Tracking Back Is a Valuable Quality

 

نیمار ذاتاً فوتبالیستی نیست که در فکر کار دفاعی تیمش باشد. در واقع، ستاره برزیلی معمولا از اینکه بخواهد به هم تیمی هایش در کارهای دفاعی کمک کند، سر باز می زند و این اتفاق به کرات در سانتوز برای او پیش آمد.

اما، اکنون این در این ویژگی بازی نیمار هم تغییرات زیادی ایجاد شده است.  نیمار یقیناً اکنون به بازیکنی در خدمت تیم تبدیل شده است.

ایده اصلی بارسلونا که مبتنی بر کار دفاعی تیم به صورت یک واحد همبسته است، ستاره برزیلی را هم تحت تاثیر قرار داده است. مسی در این میان به نیمار نشان داده است که کمک به کار دفاعی تیم چه اهمیتی و تاثیر به سزایی در بازی دارد.

نیمار دیگر از روبرو شدن با حملات حریف و حتی تکل زدن برای متوقف کردن مهاجمان ابایی ندارد. اکنون دیگر شاهد آن نیستیم که در حالی که هم تیمی هایش در خط دفاعی در حال مواجه شدن با حملات حریفان هستند، نیمار در محوطه جریمه تیم مقابل قرار داشته باشد.

مسی در برگشتن به عقب و آمدن تا میانه های زمین برای کمک به هم تیمی هایش به حد کمال رسیده است اما عملکرد نیمار در این زمینه هنوز در حال تکمیل شدن است. قطعا همبازی بودن با مسی می تواند مهارت او را در بازی تیمی به نحو زیادی بهبود بخشد، همچنان که تاکنون هم به طرز قابل توجهی بهبود داده است.

تحت شعاع قرار دادن بازی و تغییر نتیجه

 

How to Make an Impact

در بارسلونا نیمار یاد گرفت که چگونه زمانی که در عملکرد تیم اختلال ایجاد شده و تیم با مشکل روبروست، باید وارد عمل شد.

بازیکن برزیلی بارسلونا، در این فصل گل های حساسی برای این تیم به ثمر رسانده است مانند گل حساسی که وارد دروازه رئال مادرید در ال کلاسیکو کرد. نیمار همچنینی عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان اروپا از خود نشان داده است و در کارهای تیمی بارسلونا و موفقیت های این تیم نقش زیادی داشته است.

لیونل مسی در هر بازی که حضور داشته باشد تاثیر خود را بر آن بازی می گذارد و  حتی صرف حضور او به بهبود عملکرد بارسلونا کمک می کند و این نکتۀ دیگری است که نیمار از مسی آموخته است.

نیمار تا اینجای فصل تنها 10 گل به ثمر رسانده و انتظارات طرفداران را به طور کامل برآورده نکرده است. با این حال، او در کارهای تیمی بارسلونا نقش زیادی داشته است و 11 پاس گل داده است و دربسیاری از کارهای تیمی آّبی اناری ها نقش کلیدی داشته است.

نیمار در زمان نه چندان طولانی حضورش در بارسا آموخته است که چگونه بازی ر اتحت تاثیر حضور خود قرار دهد و در نتیجه بازی تاثیر خود را بگذارد. دیگر مانند گذشته نیمار تنها به فکر گل زنی خودش نیست و موفقیت تیمی را بر موفقیت فردی ترجیح می دهد،البته  نیمارباید آمار گلزنی خود را بهبود بخشد اما تا اینجای فصل هم بد کار نکرده است.

خوشحالی خاص بعد از گل مسی

 

How to Do This

البته این مسئله قدری شوخی است و بازیکنان زیادی پس از گلزنی به آسمان اشاره می کنند اما این شوخی، واقعیت های زیادی را در درون خود نهفته دارد.

نیمار در مدت زمان حضورش در بارسلونا، تکامل یافته است. دیگر آن جوان خامی نیست که پا به نیوکمپ گذاشت، بلکه به بازیکنی متواضع و قابل احترام تبدیل شده است.

استعداد و توانایی جزلاینفک و ضروری برای هر ورزشکاری است اما کاراکتر و شخصیت هر ورزشکار است که تصویر او را در دوران ورزشی اش شکل می دهد.

تصویر خاصی که از مسی در میان فوتبال دوستان وجود دارد، در این میان مثال زدنی است. مسی همواره به عنوان فردی متواضع و فروتن شناخته می شود و این تصویر و کیفیت اخلاقی  خاص لیونل مسی، تاثیر زیادی بر شخصیت نیمار گذاشته است واو ویژگی های اخلاقی زیادی از ستاره آرژانتنی آموخته است.

 

What Lionel Messi Has Taught Neymar at Barcelona

 

نیمار اکنون در مسیر تکامل در بارسلونا قرار گرفته است و می تواند به زودی به عنوان بهترین بازیکن جهان جا پای لیونل مسی، دیگر ستاره بارسلونا بگذارد. البته تا رسیدن به این مقصود، نیمار مسیری طولانی و راهی دشوار در پیش دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وب تخصصی هواداران بارسلونا بروزترین وب هواداران بارسلونا در خدمت شماست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مربی تیم
    مربی:لوییز انریکه  
     
     
    سایت ورش 11 - لوییز انریکه
    مدیرعامل تیم

       مدیرعامل:بارتومئو 

    ورزشگاه تیم
    ورزشگاه:نیوکمپ   
     

    همکاران و دوستان
    همکاران و دوستان
      
         

        

    www.elvatra.com    

         

    آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 60
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 410
  • بازدید سال : 1,794
  • بازدید کلی : 15,402